maandag 11 juli 2011

One way exit



















Thijs heeft zijn laatste werkdag gehad vandaag in de Industrial City in Al Jubail. Het was moeilijk om erin te komen, minstens zo lastig om het weer achter zich te laten.
Hij logde uit van zijn computer, leverde het bedrijfspasje in, zei even gedag tegen zijn baas en liep de fabriekspoort uit. Bij Government Relations kon hij zijn exit visa ophalen (zodat hij permissie heeft Saudi Arabie te verlaten).
Veel momenten van 'no-return'...
"het voelt eerder een beetje eng dan dan ik me opgelucht voel." merkte hij vanavond op.

Terwijl ik hier in Bahrein de laatste eindjes aan elkaar knoop in mijn 4 slaapkamer suite (ook bekend als ons eigen huis), start Thijs morgen de reis in zijn eentje. Ik vind het ontzettend jammer dat we niet met hem meekunnen, maar onze visum wordt ingetrokken op het moment dat zijn exit visum is afgegeven...

Hij gaat morgen beginnen en reist door de Empty Quarter. Voor de gelegenheid is de auto met een speciale smurrie ingespoten tegen de schade van woestijnzand.
De bagage staat helemaal klaar en Thijs neemt 40 liter water mee, je weet maar nooit...

Rij voorzichtig lieverd. Neem te tijd, luister lekker naar de BBC en geniet van het feit dat je Saudi voor de laatste keer mag verlaten.
Voor ons betekent dat namelijk maar een ding: dat je weer bij ons komt en we weer een beetje 'normale' familie kunnen zijn...
En dat het verlaten van Saudi een 'point of no return' is, daar kan ik echt niet mee zitten, integendeel!

M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten